Механізм
надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату
житлово-комунальних послуг, обсяг витрачання яких вимірюється засобами обліку
(індивідуальними лічильниками), передбачає наступне:
1.
Право на призначення субсидії визначається виходячи з вартості послуг в межах
норм споживання (незалежно від того, скільки громадяни фактично споживали у
попередньому періоді). А розмір субсидії розраховується виходячи з обсягів
фактичного споживання послуг у попередньому періоді, але не більше від установлених
норм. Такий механізм надання субсидій розроблено з метою ефективного
використання коштів державного бюджету, що виділяються для надання субсидій
населенню.
2.
Розмір плати громадян за умови призначення житлової субсидії не залежить від
вартості послуг, взятої для розрахунку субсидії, а визначається в залежності
від доходів (10 або 15 відсотків їх середньомісячного доходу). У повідомленні
про призначення субсидії зазначається обов’язкова частка плати сім’ї в межах
норм споживання, яку отримувач субсидії повинен сплачувати щомісячно. У разі,
коли вартість фактично спожитої послуги менша ніж обов’язкова частка витрат на
оплату цієї послуги, отримувачі субсидій сплачують її фактичну вартість.
3.
Якщо сім'я економно споживала газ, воду, електроенергію у період отримання
субсидії, при призначенні субсидії на наступний термін розмір її витрат
зменшується на 2 відсотки за кожні 10 відсотків економії. Так, за 10 відсотків
економії послуг обов’язковий платіж громадян зменшується з 15 до 13 відсотків
сукупного доходу, за 20 відсотків економії частка плати громадянина зменшується
з 15 до 11 відсотків доходу. Тобто, заощаджуючи енергоресурси, отримувачі
субсидій мають можливість зменшити витрати на оплату житла до 10 відсотків, а
сім'ї з пенсіонерів та інших непрацездатних громадян, а також сім'ї, до складу
яких входять неповнолітні діти, інваліди І і ІІ групи – до 5 відсотків свого
середньомісячного сукупного доходу.
4.
Субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг
надаються у безготівковому вигляді, тобто суми призначених субсидій
перераховуються на рахунки отримувачів субсидій в організаціях, що надають
послуги; їх розмір змінюється в залежності від фактичного споживання послуг.
5.
При призначенні субсидії визначається її орієнтовний розмір. Остаточний розмір
обраховується після закінчення терміну дії субсидії та отримання відомостей від
заявника чи організації, яка надає послуги, про фактичні обсяги їх споживання.
У разі коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано
на суму, меншу від суми призначеної субсидії та обов`язкової частки плати в
межах норм споживання, невикористані перераховані кошти повертаються
організаціями, що надають послуги, на рахунок відділів (управлінь) субсидій. У
разі, коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги
використано на суму, більшу від суми призначеної субсидії та обов`язкової
частки плати, відділи (управління) субсидій дораховують необхідну суму коштів
на рахунки громадян в організації, що постачає газ, але не більше від
встановлених норм.
Такий
механізм вигідний як сім’ї, так і державі: заощаджуються енергоресурси;
зменшується обсяг бюджетних коштів для надання субсидій; сім’я зменшує свої
витрати на оплату газу.
|